Топ-10 найбільших дорожніх ремонтників: розклад змінився

У 2018 році у «Прозорро» оприлюднено дані про договори на дорожні роботи на 40 млрд грн. Із цієї суми 45%, або 18 млрд грн. припало на десять найбільших підрядників, тоді як більше половини підрядів отримали десятки інших компаній.

Цей розклад значно відрізняється від 2017 року. За даними CoST, тоді десятка лідерів отримала 70% підрядів.

Лідером рейтингу як і рік тому залишилось ТОВ «Автомагістраль-Південь» одеситів Валерія Короткова та Олега Наливанного з угодами на 5,39 млрд грн., що склало 14% річної суми дорожніх підрядів. За даними «Наших грошей», неофіційним покровителем цієї компанії у парламенті вважають голову бюджетного комітету Андрія Павелка (БПП).

ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» поступилось другим місцем турецькій компанії  «Onur Taahhut Tasimacilik Insaat Tic. ve Sanayi A.S.». Джерела «Наших грошей» вказують, що українська фірма, яку заснували Онуа Четінджевіз, Ісхан Четінджевіз з Туреччини і львів’янин Олег Фаріон, нібито вже не має стосунку до турецького «Onur», а потрапила під вплив першого заступника голови фракції БПП Ігоря Кононенка. Відтак турецькі «родоначальники» повернулись на український ринок турецькою юрособою.

З переліку найбільших підрядників зникла фірма «Альтком», яка за часів Януковича мала протекцію від Бориса Колеснікова (тоді віце-премєр, а нині нардеп від «Оппоблоку»). Після Майдану «Альтком» в 2017 році знову з’явився у держпідрядах нібито за підтримку уряду Володимира Гройсмана, але зараз випав з обойми.

У лідерах зявилась фірма «Полтавабудцентр» Славіка Асланяна, пов’язана з Араіком Амірханяном, власником компанії «Дорлідер», що отримувала великі підряди за часів Януковича. Фірму «ПБЦ» неофіційно критикують замовники в різних регіонах, називаючи «тендерним троллем», що нібито шантажує замовників і переможців торгів, вимагаючи частку від замовлення в обмін на те, що «ПБЦ» не буде заважати торгам оскарженнями в АМКУ. Але про жодні офіційні звинувачення та підозри з цього приводу наразі невідомо. А фірма завдяки вмілому оскарженню дискримінаційних умов у тендерних вимогах домоглась перемоги у низці крупних тендерів. При цьому конкурентність на торгах за участі «Полтавибудцентр» (3,8 учасників) була найвищою у порівнянні з іншими великими тендерами на ремонт доріг (середній показник 2,9 учасника).

Юрій Ніколов, Анна Сорока, «Наші гроші»

Залишити відповідь